zondag 17 april 2016

Toch weer een reisblog

Ik meen me te herinneren dat ik tijdens onze vorige reis heb geroepen dat ik de volgende keer echt geen blog bij zou gaan houden. Maar Novi en ik hebben samen wekenlang voor bedtijd een stukje uit onze vorige reisverslagen gelezen en daar zoveel plezier aan beleefd dat ik toch weer om ben. Dan kan de kleinste Hermus later ook lezen wat ze allemaal meegemaakt heeft. Ik ga wel proberen er dit keer iets minder tijd in te steken (wat best een uitdaging is als je graag uitgebreid schrijft).

Op de planning staat 4,5 week vrij voor een reis naar Thailand en Cambodja. Vanwege de topdrukte in het hoogseizoen op Daan z'n werk heeft hij in de zomervakantie maar een paar dagen vrij. Daarom maken we voor Novi en Tula aanspraak op 10 verlofdagen buiten de officiële schoolvakanties volgens de leerplichtwet. De meivakantie is bij ons dit jaar ruim 2,5 week en door deze verlofdagen hieromheen in te plannen hebben de meiden dus zo lang vrij.

We gaan deze reis ook weer IPBen, een groot voordeel van dat Daan in de luchtvaart werkt. Dit houdt in dat we een soort stand by tickets kopen en indien plaats beschikbaar mee kunnen op de vlucht. Op verre bestemmingen en met het aantal tickets dat wij nodig hebben scheelt dit een flink bedrag dus de onzekerheid over de vertrekdatum en eventuele retourtjes Schiphol hebben wij hier graag voor over.
Onze geplande reisroute ziet er als volgt uit:

Bangkok - grensovergang - Battambang - Siem Reap - Kompomg Cham -
Phnomh Penh - Koh Kong - grensovergang - Koh Mak - Bangkok
Nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we eens kijken of er een vliegtuig richting Bangkok is met genoeg open plekken voor ons vijven.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten